Küçük Kara Balık




Ben bu müthiş kitabı, 30 yaşımda, askerdeyken okudum.. açıkçası o güne kadar neden okumadım diye içerledim, sivil elbiselerimin olduğu yerin anahtarını görevli usta askerden alıp, onun refagatiyle aşağı inip, sivil eşyalarımın olduğu çantamdan küçük, kitap okuma fenerimle birlikte çıkardım.

Hemen gelip o gece yat emri verildikten sonra okumaya başladım.. ertesi sabah, öğlen yemeği arasında bulduğum boşlukta bir daha başladım okumaya.. yanımdaki çocuk ne okuduğumu sordu, "küçük kara balık" dedim..

"o ne lan?" dedi.. "hiç" dedim.. "sadece bir öykü kitabı.. daha doğrusu küçük bir hikaye.. çocuklar için yazılmış sanırım.."
"sanırım mı?" dedi.. "evet" dedim.. "sanırım.."
O günün akşamında tekrar okudum.. bitti.. karanlıkta kafamı yastığa koyup, sabah ezanıyla birlikte uyandığımızda parkamın yan cebine koydum.. öğle yemeğinde bir daha başladım.. akşam yemeğiyle komutanlık saati arasındaki o boşlukta kaldığım yerden devam ettim..

Bir hafta boyunca "o okuduğun ne lan?" diye soran herkese "küçük kara balık" dedim.. 107 acemi er içinden hiçbirisi bilmiyordu.. ve bilmemeleri açıkçası beni mutlu ediyordu..

Askerliğin üçüncü haftasında, bir gece yat emri verilmeden önce, nedenini hala bilemediğim bir şekilde, üst yatağın üzerinde ayağa kalkıp, "arkadaşlar, size bir hikaye okumak istiyorum" dedim..
içlerinden bir kaçı "siktir" dedi.. "bir kaçı biz çocuk muyuz" diye çıkıştı.. bir kaçı ise "hele bi' susun amına koyim, okusun" dedi..

Ben de o son bir kaçının dediğini yapıp, okudum.. bağdaş kurup, üst ranzada, bu mükemmel kitapta geçen diyaloglara kendi beynimden tonlar vererek..

Yaklaşık 15-20 dakikada bitti.. kimsenin gıkı çıkmadı.. çok geçmeden nöbetçi astsubay gelip, asker sayımını yaptı, ışıklar söndü.. o gece, koğuştaki askerlerin, gencin hepsi, kafayı yastığa koyar-koymaz uyuyamadı.. küçük kara balık gibi.

Not: Kitabın tanıtımını yapacaktım. Ama bir sözlük yazarının paylaştığı bu yazıyı görünce bunu paylaşmak istedim. Keşke bana bu küçükken hediye edilseymiş dedim okuduğumda. Belli bir dönem yasaklanmış kitaptır ayrıca kendisi.


Cennetten Kovulan 

Yorumlar

  1. nasıl merak ettim şimdi!
    kitapçıma telefon edip bulmaya çalışacağım,lütfen daha fazla bilgi!
    mutluhaftasonu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikaye kitabı, çocuk kitabı derler ama bizim okuduğumuz kalın romanlardan bin kat daha ders verici.

      Sil
  2. buldum samed behrengi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) ve kendisi gencecik yaşta ölmüştür. 29 yaşında. Ölmeseydi daha neler anlatacaktı kim bilir.

      Sil
  3. Yalnız çok merak uyandırıcı, merak ettim şimdi... (:
    Bakalım ben bulabilecekmiyim..

    YanıtlaSil
  4. Yazıyı okuduktan sonra araştırıp okudum masalı :) Güzel, anlam çıkarabilene ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet videosunu dinlediğin zaman daha güzel oluyor hem de. Youtube da var galiba.

      Sil
  5. ve okuma çalışmaları başlatılmıştır. Verdiğimiz rahatsızlık için şimdiden özür dileriz. :))

    YanıtlaSil
  6. Ben de 2008'de haberdar olmuştum bu kitaptan. Sahiden de çok güzeldir, yılda bir kez okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet arada okumak lazım ve kendimize gelmemiz lazım. Ne yapıyorum ben diye. Hang, balığım Kara Balık mı yoksa diğer balıklar içinde mi? Ben aileme kızıyorum beni küçüken bu kitapla tanıştırmadıkları için üstelik bir eğitimciler :D

      Sil
  7. Blogunu takip edenler bile okumamışsa neden tayyibin kazandığını anlıyorsun demi anarşi,sen bile yeni okumuşsun,vah vah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi açımdan söylüyorum vah ki ne vah! Ben aileme kızdım. İleri de çocuğuma ya da çocuklara hediye edeceğim tek kitap

      Sil
  8. Üzgünüm ama ne yazık ki ben de bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( neyse hiç bilemmektense geç olsa da öğrenmek iyidir.

      Sil
  9. yorum yazacaktım bu postuda siyasete bağlayan birileri çıkmış ne yazacağımı unuttum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyaset artık hayatımızın her alanına nüfus etti artık. :)

      Sil
  10. bak şimdi açıosun o yağmur sesini alttanda meiko kaji - the flower of carnage yi süper oluyorlar =D daha öncede yazmıştım bu şarkıyı ama dinlemeden sanırım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yabancı şarkıları pek aklımda tutamam ama sen demişsen dinlemişimdir ben. Bakacağım. :)

      Sil
  11. aaaa bu yağmurlu sayfada jeff buckley şarkısı vermişler ama işyerinde olduğum için açılmadı olsun pc den açarım hıhıhı =) sende Chris DeBurgh - Lady In Red dinle, kaç posta yorum yazdım bilmiyorum yaa =(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloga girdim ki 11 yorumonya bekliyor. Pehito pek yapar öyle. Galiba pehi yorum yazmış dedim bir baktım ki sen :) Tamam dinleyeceğim.

      Sil
  12. bideee rain sayfasından ctrl basılı tutup mousen tekerleğini ileri iterek yazıları küçült sonra sağ tuş yapıp oynatma hızını çok hızlı yap damlacıklar daha hızlı düşmeye başlar =D postun yorum kısmına ettim resmen ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehehe... denmedim hiç. Yok be sizin yorum yazın diye var bu paylaşımlar.

      Sil
  13. bir yağmur şarkısı daha Frank sinatra- Fly Me to the Moon, amerikan romantik komedisi izliyor gibi hissedebilirsin kendini, bide sen bumerang platinmiydin bende ondanım hıh =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :P :P platiniz ama daha bir ekmeğini yiyemedik bumerangın.

      Sil
  14. Küçük kara balık en sevdiğim kitaplarımdandı :)
    Arkadaşıma verdiğimden tabi tekrar gelmedi bana yine yeniden kitaplarımın arasında bulunmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah o gidipte gelmeyen kitaplar, öyle insanlara çok sinir olurum ben. :D

      Sil
  15. çok severim bu kitabı özeldir benim için :)
    ne güzel paylaşımların..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benim içinde en özel kitap

      Sil

Yorum Gönder