Muhteşem Film Tavsiyesi (PK)

3 idiots ve Taare Zameen Par’ı izledikten sonra böyle muhteşem filmler izleyebilir miyim? Derdim. Arayış içine de girmiştim, arama motorlarında Amir Khan’ın yönettiği film, oynadığı filmler gibi filmler var mı diye? Tabi bu istediğimi karşılayacak hiçbir film bulamadım. Ve yine bu cevabı Amir Khan’ın rol aldığı film cevapladı. PK filmi. Bugün itibariyle en favori filmim. İzlediğim en muhteşem filmdi şimdiye kadar.



Filmi anlatmayacağım. Ama dini eleştirdiğini, daha doğrusu dini kullanan insanları, dini kültleri, din adına yapılan yanlışların eleştirdiğini göreceksiniz. İlginçtir, PK’yı kendime çok benzettiğim için sevdim belki. Aynı soruları soruyoruz onla. Benimle aynı şeyleri eleştiriyor. Mesela, televizyona çıkıp insanların, halkın açlığından bahsedip paraları götüren din tüccarları vb.

Ve benim sürekli dediğim bir cümle vardır. Din sosyalleşerek öğrenilir. Bulunduğunuz ortam, doğdunuz aile, ortam, zaman çok önemlidir bunda. Müslüman bir aile de doğarsınız Müslüman olursunuz. Hristiyanlığın hakim olduğu bir ülke de doğarsınız Hıristiyan olursunuz. Aynı şekilde, Budist, Yahudi…. Uzar gider.   

Bir matematik işlemi var elimizde. Farklı yollardan aynı sonuca ulaşıyoruz. İllaki matematik sorusunu benim gittiğim yoldan çözeceksiniz diyoruz. Aynı matematik sonucuna ulaştıktan sonra çözüm yolunun ne önemi var.

Şimdi önyargı, ideoloji elbisenizi hafifçe üzerinizden sıyırın. Dini kullanarak bazı şarlatanlar toplum üzerinde nasıl bir algı oluşturulur izleyin ve görün. Bunun dışında sosyolojik bir çok şeyi bulacaksınız. Statü, toplumsal yapı.... 

Doğru numaraya ulaşmanız ümidiyle. Görüşmek Üzere. Bu arada Aamir Khan kendisi Müslümandır. 




Sahipsiz Cümleler

Yorumlar

  1. Söylediklerinin bir kısmına katılıyorum. Fakat din bize asla körüne körüne bağlan demez, hatta islam bunu reddeder. Bunu bizim kafamıza koyan çevremizdir sorgulamamızı istemeyen de çevremizdir. İslam dini her şeyi en ince ayrıntısına kadar sorgulamamızı ister. Ailenin vermiş olduğu bu eğitim ve koymuş olduğu katı kurallar ne yazık ki kendi dinini anlamayı, sevmeyi bırak, bilakis ondan kopmaya ve ona tepki koymamıza neden oluyor bu nedenle asla çevremizdekilerin ne dediğine bakmamız araştırmamız sorgulamamız bizim için en iyisi. Bu arada amir khan'ın bu filmlerini bende çok severim. Bunu duymamıştım daha önce onu da izlemeyelim hemen önerin için sağol yazın çok güzel olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinle ilgili yanlış, batıl inançları çok güzel eleştirmiş. Kesinlikle çevremizdir. İşte filmde tamda bunu eleştiriyor işte. Yeni bir film yanlış hatırlamıyorsam 18 Aralıkta vizyona girmiş.

      Sil
  2. izlemeye başladım bile :D

    YanıtlaSil
  3. Hayatımda izlediğim en güzel filmlerden birincisi oldu bu teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bir huyum vardır. Filmi izledikten sonra yorumları okurum. Bu filmde bizim dinlerimiz eleştirilmiş diyen kişi bence bir daha izlemeli. Filmin ana konusunu anlamamıştır çünkü. Böyle yorum yapanlar çok. Filmin konusu Önyargı. Filmin ilk kısmında Safaraz'ın Müslüman olduğunu duyunca verdiği tepki, ailesinin Müslüman diye verdiği tepki. Filmde Amir Khan çıplak olarak bebekle özleştirilmiş. Tertemiz Dünyaya geliyor; ama kirlenip gidiyor. Yalan söylemeyi öğreniyor mesela. Bunun dışında filmin son sahnelerinde biz seyircilerde filme katıldık farkında mısın? Bizim de ön yargımızı yüzümüze vurdu. Mektup konusu.

      Sil
  4. Aynen çok haklısın. Şu çıplaklık meselesi baktım da kendi ülkesinde bile eleştirilmiş afişlerinde çıplak resmi var diye. Aslında din tüccarlarının yüzüne yüzüne çarpmış yanlışlarını...Aksine burada din eleştirilmemiş bir bakıma bize kendi gerçekliğimizi bulmak için bir yol bile gösterilmiş... birbirimizi hiç anlamadığımızı anlamak için bir kez olsun dinlemediğimizi, başkalarının söylediklerine inanıp, onların yönlendirilmeleri sonucu ne gibi yanlışlara sürüklendiğimizi çok iyi eleştirmiş....

    YanıtlaSil
  5. Okur okumaz, izledim şimdi bitirdim filmi. Hem ağladım hem güldüm. Çok güzeldi. Tanrı ve tanrıcıklar anlatımı ne kadar doğru ve güzeldi. Bu güzel filmi bizimlede paylaştığın için Sağol fındığım. Senin zevkine güveniyorum zaten izlerken yanılmayacağıma emindim aslında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ben de teşekkür ederim benim yazdıklarıma güvenip zamanını ayırıp izlediğin için. Zaten ben her filmi tanıtmam. Çok film izlerim her hafta sonu bir film, çoğundan bahsetmemişimdir.

      Sil
    2. Blogta paylaşıyorsan çok sevmişsindir demektir :)

      Sil
    3. Bu arada Jaggu'nun kısa saçlı halini sana çok benzettim. :)

      Sil
    4. Bende izleyince kısa sacı özledim :)) kestirmek istiyorum aslında ama saçımın uzun halini de merak ediyorum :)

      Sil
    5. Sana uzun saç yakışıyor bence uzat ama kısa saçta yakışıyor. kısa saç her kadına yakışmaz. Bana yakışmıyor mesela.

      Sil
    6. Benim sacim sac degilki Cali supurgesi gibi Sert. Yazin bakicam bir caresine artik.

      Sil
    7. Bence saçın oldukça güzel kıvırcık uzun saçlı bir fotton vardı. O benim çok hoşuma gitmişti.

      Sil
    8. Kivircik tamam da uzun sacli hangisi diye dusunurken, aklima geldi:) tesekkur ederim :))

      Sil
  6. izlemeye değer gerçekten :)

    YanıtlaSil
  7. Ooo konusun çok güzele benziyor. En yakın zamanda izleyeceğim :-)
    3 Idiots tan sonra adam favori oyuncularım arasına girdi zaten kaçmaz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izle Bence 3 idiots'tan bile güzel.

      Sil
  8. ilk iki filmi çok sevmiştim bunu da izlemeliyimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen izle hemen. Hem ağlatıyor hem güldürüyor hem de sorgulatıyor.

      Sil
  9. Müslüman bir ailede çocuk dini sorgulama gereği duyuyorsa zaten o aile çocuğa düzgün bir şekilde Allah'ı Peygamberi onun sünnetlerini iyi aktaramamıştır. Ailesi ile iletişim sorunu vardır, ya soru sormaya korkuyordur ya da başka bir psikolojik durum hakimdir. Ben dini sorgulamaktan ziyade sebep ve sonuçlarını idrak etmemiz-araştırmamız-içimize sindirmemiz gerektiğini düşünüyorum, bir insan belli bir noktaya kadar dinini ya da bazı şeyleri(zanaat/sanat) öğrenebilir belli bir noktadan sonra ona yol gösterici ondan ilim olarak daha üstün bir takım kişilerden(usta/hoca) yardım alması gerekebilir. En basiti tatilde gezip görmeye gideceğimiz yeri bile açıyor internetten araştırıyor bilgi alıyor öğreniyoruz. Sorgularken bilgiyi de en temiz doğru yerden öğrenmek gerekir. Günümüzün en büyük problemi fitneci ve iki yüzlü insanlardır ve maalesef dinimize de bulaşmış durumdalar, Allah'ın gaybı bilemeyeceğini iddia eden ilahiyat prof. var. Muhteşemlik olarak kendi yorumum evet İslamiyet muhteşem, "Kendi dini dışındaki bütün dinler aptallıktır, yanlış yoldur." aptallık ve yanlış yol iki ayrı yorum, tek cümlede olması islami hoş görüyle örtüşmüyor, aptallık mı bilemem ama İslam dışında kalmış her şey yanlış yoldur. En basit örneğiyle Hz. İsa'nın Allah'ın haşa oğlu olduğunu düşünmek aptallık/sapkınlık/iftira ve şirktir. Şimdi çocuğuma kendi dinimi en doğru şekilde aktaramaz onu başı boşluğa salarsam buna da inanır başka şeylere de ! Şunu da belirteyim, tabi ki doğruyu yalnızca Allah (azze ve celle) o bilir ama bir kişi iman etmediği müddetçe durumu kritiktir. Seni bir sürü nimetle en şerefli varlık olarak Yaratan kuralları koymuşsa en güzelini öğrenmek ve sınırlarımızı bilmek bizim en büyük borcumuz. "En iyi nasihat, iyi örnek olmaktır. Malcolm X", maksadım kimseye ahkam kesmek değil sadece biz dosdoğru olursak çevremizdeki kötü niyetli kişilerde fazla barınamazlar kimsede dedesinin diniyle cennete ulaşamaz, Allah (azze ve celle) bizleri en şerefli varlık olarak yaratmış ve akıl vermişse onu en güzel şekilde kullanmak gerekir. Herkese bol şans =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ne! Makale mi yazdın. :D Doğru söylemişsin ne diyeyim şimdi. Bunu yazmaya üşenmedin mi? :D Ben de güzel yorumuna şunu ekleyeyim. İnsanı iyi yapan dini değil sadece. :)

      Sil
    2. Ruhsuz bir beden sadece et parçasıysa dinsiz bir hayatta anlamsız bir yolculuk olur. iyi olup olmamak sana kalmış ama din iyi olmayı öğretir.

      Sil
    3. Çok uzun ve derin bir konu bu!:)

      Sil
    4. Konuşabiliriz =) şöylede izah etmek gerekir. Allah kullarını doğrudan terbiye ettiği gibi, din göndererek kullarının irâdesine kapı açmak sûretiyle de terbiye eder. İnsan davranışlarını sahip oldukları karakterler içinde eğiterek dizginleyen müessese dindir. Neticede kul, karakteri nasıl olursa olsun, terbiye edilmeye hazır bir potansiyel hüviyetindedir.

      Sil

Yorum Gönder