Tavsiye Belgesel: Food

İri meyveler, iri sebzeler, iri inekler, iri tavuklar kapitalist sistem de her şeyin irisi makbuldür de insan için bu geçerli değildir. İri, kilolu insan sağlıklı, estetik değildir. Reklamlarda, bilardoda fit insanları görürsünüz. Peki iri tavuğun, meyvenin estetik olduğunu size kim söyledi.

- Onu izlemiyoruz, yiyoruz. 




Sağlıksız iri tavukları, meyveleri tüketmemiz daha tehlikeli değil mi? İzlediğim filmleri anlatmayı sevmem biliyorsunuz. Anlatıp tadını kaçırmak istemediğim için. Dile geliştirmemişimdir ama bahsediyorsam güzeldir, kesinlikle izleyin demek istemişimdir aslında. Bu sefer bir değişiklik yapıp FOOD belgeselin içeriğini oldukça güzel kaleme alan Serdar Beyin sitesine yönlendireceğim sizi.

Bunu belgesel diye geçiştirmemeniz, mutlaka izlemeniz için yapıyorum. Film sektörünün hayali ürünleri gibi tat vermeyecek size belki de beni rahatsız ettiği gibi sizi de rahatsız edecek. Şunu diyebilirim. Artık ben tavuk, et yemeyeceğim düşüncesi oluştu. Ki en sevdiğim şeydir et yemek. Türkiye de ki bazı yerleri araştırdım. Tavuk çiftliklerin resimlerini falan. İç açıcı görüntü ve haber bulamadım. Sonra keşke sadece bunlarla sınırlı olsa dedim. Belgesel de bu kısımdan da bahsediyor. Bulabildiğim tek cevap.  Bir köy tarzı evin olacak ineğine bakacaksın, tavuklarını besleyeceksin, sebzeni yetiştireceksin, başka bir çözümü var mı? Ya da dede- nine üretim tarzına dönüş için bir şeyler yapmak lazım.

Serdar Bey "Kendi varlığını zehirleyeceğini bile bile bu sistemin çarkı olmayı kabullenmek hangi psikolojik veya sosyolojik tezle açıklanabilir." sorusunu sormuş. Bir sosyolog olarak buna cevap bulamadım. Aklıma tek gelen şey Hegel'in köle efendi diyalektiğiydi. Yanız Hegel'in köle efendi diyakeltiğine bir efendi daha kattım. Para,

Efendinin var olabilmesi için köleye ihtiyacı vardır. Kölenin ölmesine müsaade edilmemelidir, aynı şekilde güçlenmesine de. Tıpkı şirketlerin, devletlerin çiftçilere, halka yaptıkları gibi. borçlandır ve boyunduruk altına al. Kapitalist efendi daha fazla para hırsı için para efendisinin kölesi. İnsanlar hayatta kalabilmek için para ve kapitalist efendisinin kölesi. Böyle garip bir durum işte. Kapitalist sistem çöker mi?

Marx'ın dediği gibi sosyalist bir durum söz konusu olur mu? İşçiler isyan edecek, ayaklanacak...Sanmam! Ama şundan eminim ki. Sırf daha fazla para kazanmak adına hayvanlara uygulanan antibiyotik, Gdo'lu besinler E- cilo virüsü gibi virüsler, bakteriler; zararlı insan virüsünü yok etmeye başlayacak. Yani kapitalizm kendi kendini yiyecek.

Belgeselin içeriği için Serdar Bey'in sitesine TIK!

Sahipsiz Cümleler


Yorumlar

  1. Ne diyebilirim ki Özlem... ne çok vahşet var dünyada... Ben bunları kime anlatsam önce bir şöyle düşünüyorlar sonra umursamıyor bile. Ne çok alışmışız yanlışlara ki doğrunun değeri bitmeye başlamış... ve bu belgesel çok şey anlatıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet! bence kolaycılığa alışmamızdan kaynaklanan bir şey. Teknoloji vb. bize tembel olmayı öğretti. Bizi uğraştırıcı işlere girmek istemiyoruz.

      Sil
  2. ilk kez tvde verdiklerinde nbc de izlemştim resmen beni tüm et ürünlerinden soğutmuştu ha vegan mısın desen değilim hem yiyip hem üzülüyorum bu sanırım daha da kötü hem hayvanalrın haline acı hemde hiç bir şey yapmamaya devam et.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durumdayım hem yiyorum hem o hayvanlara üzlüyorum hem de bile bile yediğim için kendime üzülüp, kızıyorum.

      Sil

Yorum Gönder